Savas mājas lapas izveide

By | May 8, 2019

Katram uzņēmumam, kas vēlas, lai to atrod maksimāli daudz klientu ir nepieciešama sava personīgā mājaslapa. Tīmekļa vietne ir vajadzīga arī valsts iestādēm, nevalstiskajām organizācijām un privātpersonām, kas vēlas uzrunāt plašāku klausītāju loku.

Kas jāņem vērā pirms mājas lapas izstrādes?

Mērķauditorija

Pievērsiet uzmanību auditorijai. Kas būs lasītāji, klausītāji, skatītāji. Izprast savu mērķauditoriju ir būtiski, jo pretējā gadījumā vietnes izveidē ieguldītā nauda var izrādīties kaķim zem astes.

Satura izstrāde

Skaista mājas lapa bez satura nevienam nav vajadzīga. Iejūtieties lasītāju ādā – uz kādiem jautājumiem viņi meklēs atbildes. Ko gribēs atrast Jūsu resursā. Vai tā ir tikai kontaktinformācija, darba laiks un cenas? Iespējams, ir vērts padomāt par plašāku saturu, kas izglīto, iedvesmo un palīdz lasītājam?

Tehniskā mājas lapas izstrāde

Pasaulē ir izveidotas vairākas bezmaksas platformas, kas ļauj publicēt savu lapu tiešsaistē bez makasa. Izvēloties šādu variantu, būs jāsamierinas, ka mājas lapas adrese būs nosaukums.bezmaksaslapa.com. Paši populārākie risinājumi ir wordpress un blogspot, taču ieguldot nedaudz naudu varat izveidot mājas lapu ar savu individuālo domēna vārdu.

Labākās vietas, kur meklēt šādas iespējas ir jau pieminētais WordPress.com un Blogger.com (Google piederoša vietne). Ja jāizvēlas viens no diviem variantiem, tad noteikti ieteiktu izvēlēties wordpress, kam ir daudz labāka funkcionalitāte, atbalsts un iespējas attīstīties nākotnē.

Domēna izvēle

Domēns ir mājas lapas nosaukums, ko redzat savā interneta pārlūkā. Tas var būt ar paplašinājumu .lv, .ru., .com, .org, .net un vēl simtiem variantu. Ja mājas lapa ir paredzēta tikai Latvijas auditorijai, izvēlēties .lv domēnu, bet, ja gribat piesaistīt klientus globāli, izvēlēties .com domēna vārdu.

Domēnam ir jābūt labskanīgam, bez rupjībām, nesajaucamam un vēlams īsasm. Tas noderēs vēlāk, veicot mārketinga aktivitātes.

Interneta mārketings

Izveidot mājas lapu, ir labi, taču vēl labāk ir, ja kāds to arī atrod. Lai tas izdotos mājas lapai ir jāveido saturs uz atslēgas vārdiem, ko lietotāji reāli arī meklē. Rakstīt par dažādām tēmām bez atslēgas vārdu analīzes var, taču pastāv iespēja, ka neviens tos nelasīs. Ideālā gadījumā rakstiem būtu jāveic seo optimizācija, t.i. pielāgošana meklēšanas dzinējiem. Kā to izdarīt saviem spēkiem vai pasūtīt kā pakalpojumu, lasi seo.lv. Bez mājas lapas optimizācijas pat labi atlasīti atslēgas vārdi nenesīs kāroto apmeklētāju plūsmu un rezultāts, visticamāk, būs negatīvs.

Google ir devis savas seo rekomendācijas, kuru ievērošana ir vēlama, bet, lai sasniegtu cerēto efektu ātrāk ir vajadzīga pieredze. Ja laiks nav no svara un negribas izdot naudu ne centa, ir vērts rīkoties saviem spēkiem. Tas ļaus gūt jaunu pieredzi, bet, ja mājas lapas apmeklētāju plūsmu vēlaties palielināt ātrāk seo optimizācijas cenas var likties pat pārāk zemas.

Lasītāju iesaiste

Mūsdienās mājas lapas apmeklētāji vēlas aktīvi komunicēt ar uzņēmumiem. Tas nozīmē, ka ir jāparedz iespēja sniegt atgriezenisko saiti. Atsauksmes, komentāri, saziņas forma tas ir labs sākums. Papildus vēlams apsvērte arī iespēju, izmantot sociālos tīklus – Facebook, twitter, ar uzsvaru uz pirmo variantu, jo to lieto daudz plašākas cilvēku masas.